Każdy instrument posiada swoje brzmienie. Muzyka akordeonowa to duża rozpiętość brzmień i możliwości artykulacji, jakie dają instrumenty – od ostrych, szybkich dźwiekówprzez ciepłe „klarnetowe” brzmienia do łagodnych, słodkich i wibrujących francuskich musette. Ponadto instrumenty bywają: lekkie, cięzkie, kanałowe, ciche, głośne itd. Dlatego nie ma jednego uniwersalnego instrumentu dla Wykonawcy – do codziennego grania, do nagrań, do ćwiczeń i występów jest potrzeba użycia różnych akordeonów.
Obecnie posiadam 4 akordeony:
- ELKAVOX 77 (1978) LMM 3-ch. Na głosach Scandalli, zamontowane mikrofony na prawą i lewą rękę. Najsolidniejszy z nich, dobre brzmienia w każdym układzie i zakresie.
- ACME (Excelsior USA) – 4 chórowy instrument kanałowy
- Paolo Soprani Sopravox LMMM (musette) 4-ch. Francuski strój (raczej „rozstrój”), musette brzmi po prostu oryginalnie
- SCANDALLI Brevetto N57/51 (1967) LMMH – 4-ch
Doskonała repetycja klawiszy, zawodowe brzmienie, wysoka oktawa, stan idealny.W latach 1990-2000 grałem na Hohner Tango V (użyty na płycie „Piosenka Przypomni Ci” ) LMMM (musette) 4-ch (musette, śpiewne głosy. To przedwojenny instrument włoski, który „gra”) i kilku innych modelach.